söndag 1 februari 2009

mys och partyhelg!

Nu är det söndag och jag ligger bakis i soffan. Helgen har innehållit både mys hemma och en helkväll på stan med brudarna. I fredags skulle jag och Sus igentligen ha gått ut och dansat men jag kände mig inte frisk så vi sköt upp det till lördagkvällen istället. Det blev då istället en mysig kväll med Jörgen på en bäddmadrass i vardagsrummet. Eftersom att vi båda var lite sjuka så bestämde jag mig för att flytta ner vår bäddmadrass till vardagsrummet och bäddade åt oss framför TV:n. Jag åkte också och köpte lite gott vin och annat mums och sen låg vi där hela kvällen och även natten. Det va mysigt!
Lördagen blev en kulturell dag: Vi tog bilen till odengatan. Sen gick vi till de mysiga området på Östermalm som jag tidigare skrivit om. Sen tog vi en lång prommis till Nationalmuseét för att titta på design och konst. Efter Nationalmuseét gick vi till Skeppsholmen och åt en lunch på moderna museét och avslutae med att titta på all knasig konst som finns där. På vägen tillbaka till bilen gick vi in i lite olika butiker och drömde oss bort med lyxiga kök och romantiska badrum. Vi tog sedan bilen tillbaka hem och vilade lite middag.



Sen var det dags för oss båda att ta på oss partyhumöret. Jag åkte till Sus och Jörgen till Kalle. Jag Malin, Sus och Karina drack skumpa och snackade skit innan vi begav oss till Kungsgatan och Golden Hits. Jag har aldrig i hela mitt liv stått i kö i 2 timmar för att komma in på krogen, men igår gjorde vi de och de va het galet. Iskallt och tråkigt, men vi gick till puben mittemot i skift för att värma oss och fylla på dryckesförrådet. Väl inne på Golden Hits dansade vi oss svettiga och hade mycket trevligt!
Idag har det inte blivit många knop gjorda.. Bäddat sängen, hämtat min bil i stan hos Sus, plockat i och ur diskmaskinen och satt på en tvätt. Och jag har en känsla av att det kommer att vara det ända jag kommer att ha gjort idag. Men man måste få ha sånna dagar ibland, ellerhur? Nu ska vi äta varma mackor, mums.

1 kommentar:

  1. Vilken mysig idé med madrassen sådär i vardagsrummet! Och den fina brickan såg ju klart mumsig ut! =D

    Pöss Ida

    SvaraRadera