fredag 13 februari 2009

FREDAG!!

Vaknade i morse och var pigg och gick i stort sett upp samtidigt som Jörgen idag trots att jag inte hade någon tid att passa. Har nu varit inne på saluhallen på Östermalm och inhandlat ingridienser till lördagens middag. Kände mig som Von vinkelscnabel som gick runt där och pekade på vad jag ville ha, men det va riktigt lyxigt att få handla där! För den nyfikne så kommer det på lördag att serveras följande:


  • Anklevermousse med portvinskokta russin
  • Aquavits laxentré med ananas och vanilj
  • Ankbröst med apelsinsås
  • Stekt tonfisk med ratatouilli
  • Renfilé med färskpotatis och shitake-sås
  • Annurlunda ostbricka med äppelchutney, pinjenätter och mandelvinegrätt
  • Fläderparfait



Till detta har jag fyra olika viner, två vita och två röda. Jag hoppas att Jörgen tycker att det smakar!




Ikväll blir det dock inte lika fin middag men Susanne kommer över och ev. kanske Benny (jörgens kompis) så idag kommer jag att bjuda på färsk tortellini med ruccola, pesto, soltorkade tomater, mozzarella, rostade pinjenötter och parmaskinka. Till det blir det ciabatta och rödvin och förhoppningsvis en massa skratt!



TREVLIG HELG och...

1 kommentar: