söndag 22 februari 2009

Helg i lekens tecken

Helgen började med att jag hämtade Tim på dagis och så gick vi hem och åt plättar och vinbär. Kvällen ängnade vi åt att titta på Let´s dance och jag satt framför datorn.

Lördagen började med att vi mötte upp familjen Ericsson/Johansson ute i Tumba vid lekslottet. Där åktes det kana, kläddrades, åt pankakor och drack kaffe. Mycket bra ställe och riktigt kul för barnen att få leka i så stort utrymme. Vi vuxna fick lite tid att sitta och fika och prata medans barnen sprang runt och blev svettiga. Efter två timmar begav vi oss hemåt och när vi kom hem åkte jag direkt hem till Susanne. Vi pratade satt framför dator och mös och klockan bara gick. Jag kom dit kl. 13 och åkte hem kl. 20. Väl hemma tog jag ett värmade bad och sen tittade jag och Jörgen på Melodifestivalen.
Dagens aktiviteter inleddes med att vi åkte till "golfängarna" vid Lötsjön och åkte snowracer. Det var riktigt kul och Tim blev modigare och modigare och till slut åkte han helt själv och stod upp på snowracern.
Vi åkte hem för att äta lunch. Tim åt fiskpinnar och ris och Jörgen lagade en god pasta till oss andra. Lite lek hemma blev det innan jag och Tim åkte till Kista för att inhandla lite nya kläder till Tim och kalsonger till pappa. Vi köpte även en mycket bra leksak till Tim. EN SPIDERMAN-dräckt. Han springer just nu och jagar sin pappa med dräckten på och jag skulle tro att han kommer att bo i dräckten de närmaste dagarna.
Nu ska jag laga lite middag som idag blir, biff, potatiskrocketter och bea, riktig 80-tals mat ;-)
Med andra ord har vi haft en riktigt bra helg och ser fram emot en ny vecka.

2 kommentarer:

  1. Myspys helg! Fina bilder har du tagit med, du kunde bara ha skippat den på feto Malkan.... Puss!

    SvaraRadera
  2. Haha! Va söt Tim va i dräkten! =D
    Puss

    SvaraRadera