onsdag 4 februari 2009

Datasupport..

Idag har jag faktiskt uträttat en hel del. Har gjort klart en del skolarbete på förmiddagen. Vid lunch åkte jag till onoff och köpte en mus och ett USB-minne. Sen kl. 13:30 hämtade jag Tim på dagis, som kom springande med ett stort leende. Vi hoppade i bilen och begav oss till Täby för ytterliggare installationer av den nya dator. Väl framför datorn konstaterar vi att sladdarna inte passar så jag och Urban (Jörgens pappa) gav oss av till Täby centrum för att köpa nya. Där fick vi veta att det var dags att köpa ett nytt modem och besökte både class olsson & kjell & company.
Hem igen för att installera det nya modemet. Då visar det sig att drivrutiner för windows Vista inte fanns med.. Ringde supporten och fick då veta att det gick att ladda ner. MEN så klar via intenet som ännu inte fungerade utan ett modem. Ringde då räddaren i nöden Janne (Jörgens svåger) som bor en bit längre bort. Jag och Urban hoppar in i bilen igen och åker dit. Det var enkelt och gick fort och vi satte oss i bilen igen för att åka tillbaka. På vägen fick jag en guidad tur i ett nytt villaområde i Täby där det bara stod nya lyxiga villor, mycket fint!
Hem igen och installera och tillslut fick jag det att fungera. Nu har Britt-Marie En fungerande dator med internet, virusprogram, skrivare och officepaketet. Tim blev lite otålig den sista halvtimmen så han blev glad när det var dags att åka hemåt. Hemma väntade pappa med stor famn och lite lek hanns med innan det var dags att gå och lägga sig. Nu sover Tim och Jörgen tittar på TV och jag, ja jag sitter ju framför datorn.



Imorgon blir det en dag i skolan med hemsidor och elevutställning. Sen är det redan fredag igen... de går så fort!

1 kommentar: