torsdag 12 februari 2009

Kliniskt

Idag har jag åter igen varit hemma från skolan, finns inget att göra där så jag är mera kreativ hemma. Idag har jag sysselsatt mig med att städa. Det var riktigt kul idag, har skurat lister och väggar, dammat, dammsugit och torkat golv. Det känns så bra att bara sätta sig i soffan när man vet att det inte finns massa dammråttor under den! Jag har precis ätit kött- och grönsakssoppa och tittar på TV4 fakta. Mcyket bra kanal men många intressanta dokumentärer. Jag har även gjort ett par saker till min kära Jörgen i alla hjärtans dag present. Tyvärr är det lite dåligt med pengar i plånboken när man studerar så man får göra sina presenter istället. Det blev en låda som "exploderar" "öppnar sig" när man tar bort locket. Och en liten önskelåda där Jörgen kan ta fram små kort med tex. fotvård, massage och sånt som gör honom glad.

Imorgon ska jag försöka få ordning på min portfolio och försöka skaffa mig en praktikplats. Har redan kontaktat 11 företag, men har tyvärr fått nej av dem alla :( Känns lite hopplöst men ska göra ett nytt försök och håller tummarna för att det finns någon som vill ta emot mig i 4 veckor i maj.

Häromdagen fick jag för mig att jag skulle fotografera lite hemma och detta är en av bilderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar