söndag 15 februari 2009

Lååång promenad

Vaknade runt kl 9 i morse efter en god nattsömn. Jag och Jörgen åt en god frukost och tittade lite på audition från amarican Idol och skattade så vi tjöt! Sen hade vi en egen liten audition.. dvs Jörgen fick sjunga tre låtar men tyvärr han gick inte vidare.. När Jörgen skrålat färdigt hoppade vi in i duchen och satte på oss varma kläder och gick och gick och gick. Vi gick härifrån till ROOM som ligger på kungsholmen/fridhemsplan. På vägen dit fick vi den briljanta idén att vi skulle gå på isen till Pampas Marina (för det var fler som gick där) Vi tyckte att det lät konstigt på andra sidan sjön och vände oss om många gånger för att försöka se vad det var som lät.. rätt var det va så knakade det till i isen som vi gick på och vi båda blev rädda, men vi gick en bit till. Lite längre fram satt en snubbe och pimplade så vi frågade hur tjock isen var och varför det lät så konstigt på andra sida. Han sa att isen var 25 cm och att det som lät var att isen höll på att smälta.. då knakade det till under våra fötter igen och vi gick till land illa kvickt. Det var en spännande och lite läskig upplevelse och vi båda lärde oss något nytt idag. Inne på ROOM tittade vi på alla fina möbler och hittade en lampa som vi båda tyckte var fin och hittade efter många om och men prislappen... gggaaaahhh 5300 kr.. vi gick till fiket och tog en kaffe istället.. sen började vår långa vandring hem som gick längs med norrmälarstand, Fredhäll, Tranebergsbron och Ulvsunda. Totalt 3 timmar knatade vi sammanlagt och det vill jag säga, det känns i benen. När vi kom hem smaskade vi på resterna från vår härliga middag igår. Nu ligger Jörgen i badet och jag framför datorn. Vi (eller Jörgen) laddar för matchen mellan Milan och Inter kl. 21... spännande.. eller? Jag tippar på att Inter vinner med 2-1 och Jörgen tror att Milan vinner med 1-0. Vi får se hur det går ;-) Imorgon är det skola igen och jag tänkte ta mig en morgon prommis innan jag tar mig dit. Hoppas att ni andra också haft en bra söndag för jag måste säga att min har varit fantastisk! Tack Jörgen för att du finns!

4 kommentarer:

  1. Fyyy fan Helen va du har det bra!Ta vara på varje minut.

    Kram från en som är avis :-)

    SvaraRadera
  2. Det ska jag verkligen försöka :-)

    jag tror att DU, vem du än är ;-) Kommer att få det minst lika bra en dag!!

    SvaraRadera
  3. JA vilken fantastisk dag!
    Jag unnar dig verkligen att ha det så där BRA!
    Det är du verkligen värd, jag Jörgen också!
    kramiz mamzen

    SvaraRadera
  4. Hej Gumman! Härligt att höra hur bra du har det! Då blir jag också glad!När vissa dagar och veckor ibland känns tunga så ha dessa fantastiska dagar i minnet ... Jag är hemma med sjuka Evis och mig själv idag... puss på dig!

    SvaraRadera