måndag 5 januari 2009

Long time no seeee

Trots att jag varit hemma ganska länge nu har jag inte tagit mig tid att uppdatera min blogg, ledsen för det. Nu har jag varit ledig sedan veckan innan jul och jag måste erkänna att jag är lite less på att inte göra nytta om dagarna. På onsdag börjar skolan igen oh jag längtar.

Ett nytt år har börjat, och som man nästan alltid säger, även ett nytt liv. Min ambition är att börja ett nytt och hälsosamt liv och att sänka siffran på vågen med 10 kg. Hur då? tänker ni då.. Jo, jag ska försöka att motionera på mornarna och äta bättre. Inte banta men äta sunt och dricka mycket vatten. Jag har inte satt upp någon tidsgräns när målet ska vara uppnått, utan det får visa sig helt enkelt.

Så vad har jag gjort alla dessa lediga dagar...

Ida, Malin och Evelina var hemma hos mig ett par dagar innan den 19:e och åt frukost och tittade på alla fina bilder som vi tog på oss systrar för att ge till vår pappa som fyllde 55 år!! den 19/12. Den bilden där vi ligger ner fick pappa en en stoor ram att hänga upp där hemma.












Tredje advent var vi hos mamma och Klas och fikade och åt skinksmörgås och så klart mammas goda mandelmusslor! Mycket gott och trevligt.












Innan jul har jag Tim och Jörgen, julpyntat, pysslat, kokat knäck, gjort julskinka, kokat apelsinsaft, bakat bröd och mycket mycket mer. Allt för att få julstämming eftersom att snön har lyst med sin frånvaro..













Så här fint har vi haft det hemma i jul!








































Dagen innan julafton träffades vi alla hemma hos Malin och Roger för att byta julklappar till barnen och äta tomtegröt. Det var en riktigt mysig start på julen! Tim, Yasmina, Hampus och Evelina fick paket och vi andra åt skinkmackor i mängder.











Julen spenderade jag och Jörgen hos Jörgens syster med familj. Tyvärr var det Tims tur att vara hos sin mamma så vi fick åka dit själva. Vi åt supergod mat som Britt-Marie (jörgens mamma) till stor del hade gjort och vi hade en rolig kväll med mycket skratt. kameran hade jag glömt hos Malin så inga bildbevis finns för denna kväll :(

Sen var det dags för nyår! En lyckad kväll med gos mat, dans och sång. behöver inte skriva så mycket för bilderna talar om allt..

























God fortsättning och herrejösses vilket bra år det ska bli i år!

1 kommentar:

  1. Ja va kul med uppdatering o va roooligt med en massa bilder... skulle så gärna vilja ha den där skivan du skulle bränna åt mig med alla bilderna från "fotokvällen" även de bilderna du tagit från jul och nyår...om det kan gå för sig...nästa månad SKA jag köpa en egen kamera.
    Pussar och kramar och tack för alla gemensamma sunder som bidragit tiull en härlig juloch nyårsledighet!

    SvaraRadera