onsdag 7 januari 2009

liten och ensam

Det finns ett par tillfällen i livet då man känner sig riktigt liten och ensam, i morsen va ett sånt tillfälle. Skulle hoppa in i duschen och kände mig plötsligt yr och illamående, satte mig en stund men fick ganska snabbt springa till toaletten och "tömma magen". Fösta dagen i skolan efter jullovet och jag får ligga hemma och kräkas. Då tyckte jag riktigt synd om mig själv! För mig är det en traumatisk upplevelse som innefattar både tårar och snyft. helt ensam va jag och hade ingen som kunde klappa mig på pannan och ge mig ett glas vatten. Men nu är det över (hoppas) jag, känner mig mycket bättre och hoppas kunna ta mig till skolan imorgon :-)

Måste få berämma min kära syster Malin som kämpar hårt där hemma, inte bara med tre barn som ska till dagis och skola, lagar mat, städar och tvättar, utan även för att hon käpar så otroligt hårt med sig själv! Om jag vore trebarnsmamma så önskar jag att jag va som dig Malin!
När jag ändå är på ämnet vill jag jag även säga till mina övriga systrar att ni är super och att jag saknar er! Pöss

Och susanne! du vet att du är min bästaste bästa vän och jag uppskattar verkligen att du finns i mitt liv! pöss på dig me.


Slut med det sentimentala nu, för det är dags att fösröka ta siig upp ur soffan. Tim och Jörgen kommer hem kl 16 och då ska vi laga tacos.

2 kommentarer:

  1. Men varför sa du inte att du va sjuk? Inte för att jag tänkte komma och få kräk bakterier med endå... Tack för dina fina ord, du ska veta att jag tycker det samma om dig! och att dina ord gör mig så rörd, tycker ju inte själv att de är nått.Det svåraste är endå jobbet med sig själv, det vet ju du me... Men utan alla mina sysytrar vore det hemskt svårt. Puss på dig och krya på dig min lilla sjuka syster!

    SvaraRadera
  2. Fint skrivet! Ni verkar ha så mysigt tillsammans ni systrar....

    Kramar Kakan

    SvaraRadera