onsdag 21 januari 2009

Milano..?

En till onsdag har passerat revy, veckorna går så himmla snabbt. Tim har kommit hem till oss idag och är tyvärr lite sjuk så jag blir hemma med honom imorgon. Jörgen har ett stort och viktigt budgetmöte så han måste jobba. Jag och Tim får ha en mysdag hemma tillsammans imorgon helt enkelt. Idag har jag varit hos tandläkarn och tagit bort en massa snuskig tandsten. Annars var min mun hel och ren, vilket känndes mycket bra med tanke på att jag inte varit hos tanläkarn på 8-9 år. Ett besök hos "tandis" var en mycket bra julklapp! tack Jörgen. Efter landläkaren åkte jag hem och mös med mina två grabbar en liten stund innan jag skulle träffa susanne för en promenad.





Vi gick en sväng i stan och hittade ett riktigt smultronställe på Östermalm.








(hittade bilder på nätet)Där konstaterade vi att vi båda skulle kunna överväga att bosätta oss med varsina karlar och eventuella barn ;-) Först måste vi dock bli miljonärer. Vet inte vad området kallas med det låg runt Engelbrektskyrkan, mycket fint och otroligt mulligt. Gamla fina hus med många kristallkronor hängandes i taken. Efter vår promenad tog jag en kaffe och Susanne en sallad på café NoCo på Odengatan. Också mycket trevligt! När man spontant gör vardags saker kan det bli så himmla mysigt ibland! Tack Susanne för att du är en så mysig och bra vän!
Nu är klockan 22 och jag ska försöka lägga mig, eftersom att det blir en tidigt morgon imorgon bitti. Har tänkt ta en promenad innan Jörgen pyser till jobbet.

Jag har förresten lagt in en ny bra hemsida på min lista i bloggen som jag tycker är mycket bra! Det var min kära syster Malin som tipsade mig. Som "styvförälder" kan man ibland behöva ventilera vardagen och få stöd av andra i samma situation. Och det kan man få på denna sajt! Så alla ni där ute som har bonusbarn eller kanske rent av har blivit en varannan-vecka-förälder gå in på http://www.styvmorsviolen.se/, mycket bra.

En sista sak! mamma skickade ett sms till mig i morse.. hon åker till MILANO imorgon bitti?! Måste erkänna att jag blev riktigt avundsjuk.. jag vill också!! Men mamma, hoppas att det blir en fantastisk och oförglömlig resa! You go mam!


Sweet dreams!

1 kommentar:

  1. Åhh va roligt att du hittade biler på våra dröm hus :-)
    Tack du e en mysig o bra vän du med ;-)

    // Sus

    SvaraRadera