söndag 18 januari 2009

Hem ljuva hem


Snurvlig och trött låg jag hemma i soffan i fredags efter en tuff vecka i skolan. Vår redovisning gick galant och nu är det entligen avklarat. Jörgen var i Göteborg, så jag fick vara hemma helt själv. Somnade i soffan runt kl. 01. Vaknade i lördags morse i en salig röra av prylar, disk och tvätt. Bestämde mig därför att gör det fint hemma tills Jörgen skulle komma hem. Fint blev det! Jörgen kom hem och såg ut som en zombie och somnade näsan innan han lagt sig i sängen med dagens tidning. Jag passade då på att åka och handla middagsmat mm. När jag kom hem igen bakade jag en sats av mitt goda nyttiga bröd och fortsatte med skolarbete. Efter middagen som bestod av en god köttbit och sallad med pinjenötter, parmesan, pesto mm. åkte jag och hyrde två filmen. Resten av kvällen låg vi i soffan och mumsade på en pajs som jag tidigare gjort. Det va mysigt.

Idag har jag varit på IKEA och köpt mig ett bord som jag kan sitta vid när jag pluggar. Det hamnde inne i vår garderob, så här sitter jag nu en tända ljus och myser, Jörgen är på gymmet och kämpar.

Efter min storstädning igår blev det så fint hemma så jag har passat på att ta lite bilder på hur fint vi har det hemma hos oss (när det är nystädat) så varsågoda:












2 kommentarer:

  1. Ja du Helen! Du har verkligen ett hem att vara stolt över! Och din arbetshörna med fönster utsikt ser mysig ut! Du är så duktigt!!!! ses på lördag kramis!

    SvaraRadera