onsdag 4 november 2009

Det är otroligt vad snabbs motivation kan försvinna...har legat hemma förkyld ett par dagar och det känns som att börja om från början med motion och mitt hälsosamma liv, suck.. Har ätit otroligt onyttigt och MYCKET och har inte rört på mig alls mer än 2 h lugn prommis i söndags..

Nu är ju mycket bättre och känner att jag måste fortsätta där jag slutade men det känns tungt. Har lagt fram promenadkläder till imorgon men de känns inte alls lika motiverane och kul att gå ut som de gjorde innan jag blev sjuk. Jag hoppas verkligen att jag tar mig över tröskeln och hittar tillbaka till glädjen i att må bra av motion igen.

Så! nu har jag jag varit tillräckligt negativ för detta inlägg!
Spenderade fredagen hemma ensammen framför datorn och TV:n. Jörgen var på kryssning och kom inte hem förr än lördag eftermiddag. Men när han kom hem kom det bra humöret tillbaka och vi har haft en mysig helg trots förkylning och "huvudvärk". Som sagt, en 2 timmars promenad i söndags hann vi med och sen blev det mycket film och TV i sängen.

Måste flika in med att det är mycket bra/nyttigt att vara ifrån sin partner ett tag då och då, man uppskattar det man har mycket mer och inser hur bra man har det! Ett tips bara ;-)
Idag är det onsdag och Tim har kommit till oss för ännu en vecka hos sin pappa. Han har varit ledig från dagis för att hinna spendera ett par timmar med pappa innan han var tvungen att åka till Bryssel på möten..möten och åter möten.. Runt 11 hoppade vi in i bilen och körde "pappa" till flyget och sedan bar det av till Solna centrum för att handla farsdag presenter.Farfar, pappa och Styv-morfis skulle klaras av och även ett par nya star-wars kallisonger inhandlades och en baddräkt till Helen... Att vara på simhallen med trekants-bikini känns inte lika självklart nu som för 10 år sedan om man säger så..

Lek och middag hemma innan vi ännu en gång satte oss i bilen för att åka och lämna present till Ida (syster) där vi blev bjudan på snickers-tårta, fanta och kaffe, Tack Ida!

Nu sovs det sött på kudden sedan ett tag och jag sitter framför datorn och ska väl själv krypa ner under täcket snart.

Imorgon är det som vanligt dagis igen, men efter dagis imorgon är det dags för Tim att få komma hem till bästisen Cecar för lek och bus hos honom och hans familj. Pappa hämtar vi på flygplatsen runt 19 och jag är ganska säker på att det kommer att bli ett glatt återseende

1 kommentar:

  1. Tack själv för den fina presenten! Fick slå Majkel på fingrarna så han inte skulle äta upp allt! Ska gömma den idag! =P Puss

    SvaraRadera