lördag 7 november 2009

HÄLSA!

Äntligen är det november och hälsomässan är här igen! Förra året var första gången jag var där och blev såld så när portarna slogs upp igår var jag där, med mamma.
Vi började besöket med att mamma bjöd upp en farbror som stod vid ett "bugg-bås" och dansade så att jag blev stålt och fick en tår i ögat..på kuppen kom hon även med på film... mamma ringde mig och sa senare att hon tittat på rapport och spg då sig själv dansanes på TV, kul!!
4 och en halv timme gick vi runt och provade på att ligga på spikmatta, testa blodsocker, blodtryck och smakade på alla möjliga konstiga bär, frukter och joser mm. Värt ett besök tycker jag!
Det fanns en scen på mässan där det visades olika typer av träningsformer oxå. Jag blev helt såld när dom visade afro-dans! Det var en "korpen-grupp" som hade uppvisning och jag sprang direkt till deras bås och fick uppgifter om vad som gällde! Det ska jag hoppa på om dom startar en sådan grupp i stockholm! Superkul och riktigt bra träning :)
Idag är det lördag och det har hittills inneburit, lek, städning, sortering i garderober och jag har precis kommit hem efter ca 1 timmes prommis och Jörgen & Tim är fortfarande inte hemkomna från simhallen. Ikväll blir det lördagsmys och säkert en tidig kväll då vi alla är lite småtrötta idag.
Imorgon är det fars-dag och då ska vi först besöka farfar och sedan har vi blivt bjudna på lunch hos min pappa med familj. Jörgen har redan idag fått sin "present".. det var nämligen en liten kille här hemma som inte kunde hålla sig utan som redan berättat vad vi köpt till pappa.. och då tyckte vi att han kunde få öppna paketen redan idag.. Det var två paket..I det första var det en mp3-spelare full med musik så att pappa kan bli peppad att komma ut och röra på sig. I det andra fick han en huvud-kliare, mycket uppskattat.

2 kommentarer:

  1. Afro-dans har jag hört talas om. Verkar asjobbigt!

    Åååå en huvidkliare, en sådan skulle jag också vilja ha!!

    Vad duktig du är som verkligen kommit i gång med träningen.

    Vi är barnfria i kväll så imorgon blir det en morgonprommis för oss innan kidsen ska hämtas. Det blir härligt det! Hoppas på bättre väder bara, för idag har det varit regn hela dagen och grått och grått:-(

    Stor kram,

    Kakan

    SvaraRadera
  2. ja visst var det en trevlig dag med ett oväntat sammandrag av densamma på tv samma kväll
    pusskram
    mamz

    SvaraRadera