måndag 19 oktober 2009

Måndag och spöregn...


Vaknade innan klockan ringde kl. 06:50, vinklade upp persiennerna och såg att det va superblött och mörkt ute. En morgonpromenad kändes inte så lockande men jag tog mig i kragen och gick ner och satte på kaffe. Jörgen va redan färdigfixad och stod i badrummet, snygg som vanligt när han ska till jobbet.

Efter kaffet åkte promenadmunderingen på och jag gick ut..kallt och blött men med bra musik i öronen gick det bra. 75 min senare var jag hemma, blöt inpå trosorna och kall men glad över att jag gick min prommis ändå :-)

När jag satt och moffsade i mig frukost en stund senare, ringde min syster Malin. Hela familjen låg hemma och var magsjuka och behövde hjälp att handla mat. Jag tuggade i mig min gröt med hallon & blåbär och tog en dusch innan jag satte mig i bilen. En stund senare hade jag två kassar från coop i handen med bland annat blåbärssoppa, formfranska & kyckling.

Hem igen för att äta lunch och ca 1½ h senare var det dags för prommis igen. 30 min powerwalk på löparbandet hemma och svetten rann i pannan.

Nu sitter jag mätt och belåten med tända ljus efter en god middag, bestående av broccoli & blommkålsgratäng, i soffan med ett litet glas rödvin. Badkaret uppe håller på att fyllas med vatten, och Jörgen har precis tagit med sig ett par tidningar och ett glas vin upp för att krypa ner och värma sig.

Summa sumarum, ytterliggare en mysig och bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar