måndag 26 oktober 2009

En helg med allt man kan önska!

Fredag = Fredagsmys!popcorn i soffan med "le family"Lördag = Kista på shopping tur :) Jag fick bla. ny vinterjacka och träningskläder, Tim "träningskläder" och Jörgen slips tröjor & skjortor. Sedan bar det av med påse från konditoriet till farmor och farfar i Täby. Farfar har gjort illa höften och vi tyckte att han behövde piggas upp lite med en chokladkaka. Även farmor fick en liten uppmuntran i form av badskum med doft av papaya. Från Täby hem igen och locka håret och klädbyte för att sedan åka till Susanne på middag. Jag, Sussi & Diana blev bjudna på 3-rätters och gott vin (tack Susanne). Tanken med kvällen va egentligen skulle vi nog bara stannat hemma och haft det mysigt men när Sussi med Amanda (2 mån) och Diana hade gått hem var det på med musik och det ryckte i dansnerverna på både mig och Susanne så vi gick ut. Solidaritet fick äran denna kväll och jag tror att jag efter MC Donalds kom hem till min sovande familj ca 03:30..? En mycket lyckad kväll!
Söndag = Balkis och städdag på gården.. Jörgen & Tim var tappra och stod ute på grården med alla andra grannar kl. 10. Själv var jag inte lika pigg men passade på att städa lite inne medans dom krattade löv och grillade korv. Efter lunch, tog vi alla på oss våra ytterkläder och åkte till Kaknästornet. En mysig och smarrig fika med utsikt över staden trötta med glada!

Jag tror inte att jag överdriver när jag säger att jag sov innan jag la huvudet på kudden och Jörgen fortfarande satt nere och tittade på sporten.
Idag har jag och Tim haft en dag för oss själva (dagis stängt). Vi har tvättat bilen, handlat, ätit lunch, tittat på "Höjdarna", lekt, ritat, städat, bakat muffins och framför allt, vi har skrattat i massor! Jag har även satt upp en "wally" på väggen över soffan, dock inte riktigt som vi tänkt oss men den får sitta där den sitter ett tag ;-)
Tack för idag Tim!

2 kommentarer:

  1. Den där "wallyn" har jag sett på nätet och själv varit lite sugen på. Tycker den är cool jag:-D

    Tack för grattishälsningen! Fyller inte du också år i oktober förresten....eller också minns jag helt fel....

    Kram Kakan

    SvaraRadera
  2. Jag tycker oxå den är cool men färgen va inte riktigt vad vi hade hoppats på ;)

    jag fyllde "tant" den 13/10 så mitt är oxå avklarat!

    Ha de bra!
    Kram // Helen

    SvaraRadera