söndag 18 oktober 2009

IKEA-pyssel & söndagsmys!

Nu har jag påbörjat den långa processen med min surdeg! Gjorde den igår och har idag rört i buken, ser inga framsteg hittills men väntar med spänning. Enligt det receptet jag går efter ska jag om 5 dagar få baka bröd om allt går som det ska.


Igår hade jag en dag för mig själv då Jörgen fösrt var och spelade golf med ett par kompisar i regnet. Sen kom han hem för att lika fort åka till stan för en kväll med grabbarna.

Jag passade då på att åka till IKEA och införskaffa lite nya prylar.


Nu är det bland annat lite mer ordning i skafferiet och massa fina foton uppsatta i sovrummet!









































Idag vaknade vi ganska sen dvs. runt 9:00 och åt en en lång och stor frukost. Vi gjorde oss i ordning och satte på oss varma kläder, för att ge oss ut på en långprommenad till Vasastan.

Väl framme åt vi lunch tillsammans med Kalle (kompis till Jörgen) och sedan gock vi till BOLIA. Där kan man hitta mpnga otrioligt fina inredningsdetaljer och möbler. Vi tog oss också till R.O.O.M där det finns lika fina inredninngsprylar. Inget inhandlades men det är alltod kul med nya inspiration. Kalle följde med oss hela vägen tillbaka till Sumpan och tog sen tåget tillbaka hem.


Vår söndag har med andra ord varit mycket mysig och jag hoppas att den fortsätter så :)


Hörs imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar