torsdag 22 oktober 2009

Landstinget, suck!

Jag var igår på Danderyds sjukhus och har efter den upplevelsen skickat ett brev till dom. Jag kan inte påstå att jag tycker mig vara lättretlig eller överdriva händelser. Men ska det vara på detta vis? Ska man inte kunna få den hjälp man förtjänar bara för att man inte har RÅD att vända sig till dyra privata specialläkare!? (arg Helen)

Kvalitet och omtanke???!!


Kritik mot Hudmottagningen!

Jag fick en remiss av min VC och fick en tid snabbt hos er, mycket bra!

Kom till mottagningen och blev uppropad av en sköterska som inte ens behagade vända sig mot mig och hälsa utan bara visade mig in i ett rum och gick och stängde dörren.

Där satt jag och undrade vad som skulle hända!

Sköterskan sa innan hon gick att hon inte hittad remissen och undrade va de va jag sökte för. (redan där tappade jag förtroende).

5 min senare kom läkaren. Hon hälsade inte heller, bad mig sätta mig och visa mina problem. Och sa ingenting utan gick ut ur rummet, vände sig innan hon stängde dörren och sa att jag kunde klä på mig.

Hon sa inte vart hon skulle eller när och skulle komma tillbaka.

Där satt jag och undrade igen!

Hon kommer sen tillbaka med en bok och en annan sköterska och pekar i boken på en bild på en människa med samma typer av utslag som jag har och den andra sköterskan håller med om att det är det jag har. Jag försöker ställa frågor och undrar va det är men läkaren ska gå igen och svara mig inte.

Där sitter jag själv igen och undrar!!

Hon kommer tillbaka och säger att jag har svamp och att hon vill behandla det med att receptfritt läkemedel som jag redan själv har använt! Jag får nästan höja rösten för att hon ska förstå att det inte fungerar! Hon vill fortfarande inte svara på mina frågor och jag tappar helt förtroende!

Hon försvinner igen!

Jag sitter återigen och undrar!!

Kommer ca 5 min senare med en lapp på medicin och vad "sjukdomen" heter, så att jag SJÄLV kan kolla vad den innebär på nätet???

När jag kom sa jag till läkaren att jag också sökte för att bli av med finnar som jag haft sedan tonåren (är idag 30). De hade hon inte tänkt hjälpa mig med utan jag fick fråga en gång till för att hon tillslut skulle skriva ut en salva (som jag för övrigt redan provat, utan resultat) Jag fick inga som helst frågor om hur länge jag haft finnar/acne vad jag tidigare använt eller liknande.

När hon givit mig recepten sa hon bara hej då.

Ingen tid för uppföljning, inge information om när mina besvär skulle kunna förbättras INGENTING!!


Jag sökte hjälp för att en gång för alla bli kvitt mina besvär! Och hade förväntat mig att få den hjälp jag betalat för! Detta blev bara som en "akut" lösning för ett av mina besvär, men hur ska jag få hjälp med mina finnar i framtiden är min salva på 50 ml är slut?

Under all kritik och jag kommer aldrig mer att vilja söka mig till hudmottagningen hos er och kommer heller inte att kunna rekommendera det till någon annan!

Tack för hjälpen!

KLART SLUT

1 kommentar:

  1. Tycker du gjorde helt rätt där! Fy va tråkigt att bli bemött sådär! Men så har det varit för mig de senaste gångerna jag varit hos läkare oxå och då har det inte ens varit samma ställe.Verkar som att många läkare tappat orken och lusten för sina jobb. Ska lägga in ett försvar bara på varför dom inte hälsar och d e ju på grund av svininfluensan...alltså dom tar inte i hand men man kan ju iaf säga hej och vad man heter!

    SvaraRadera