fredag 27 mars 2009

Uppdatering..

Nu har jag fått skäll att jag inte uppdaterar min blogg och det är förståligt.. familjen följer ju vad jag pusslar med så nu ska ni får höra, tar det från förra fredagen.

jag bestämde mig för att ge Tim en ledig dag från dagis och vi åkte därför till Aquarium på Djurgården och tittade på HAJAR... Det va spännande och väldigt mysigt! Vi tog en fika på cafét där inne och tittade ut över vattnet, stockholm är riktigt vacker ibland.
Sen blev det en tur till Solna centrum där vi köpte "slaim", vilken man tydligen igen leker med. Det blev en orage/röd sörja på burk. Det blev även ett par "tatueringar" som Tom sedan stolt ville ha på armarna.Sen ville Tim åka hem och äta fiskpinnar, så det gjorde vi. Lite senare fick vi ett sms att Janne (farbror) skulle komma över och låna ut deras Wii-spel till oss. Super snällt och riktigt riktigt kul! plötsligt i insallationen ringde det på dörren och där stod grannen Nova snart 4 år och ville leka. Vi valde att gå ut i solen för att cyckla. pappa kom hem en tund senare och sen var det middag och gläggdags.



Lördag: kommer inte ihåg...
Söndag: Kommer inte ihåg.. mer än att Tim fick leka med både mamma och pappa för att sedan åka med mamma hem, för att spendera kommande vecka där.

Måndag: hemma och pyssla med datorn, och kanske något mer..? Jo, nu kom jag på det! Jag och Jörgen hade turnering i bowling (på TV:n med Wii) superkul och det gick åt ett par glas vin för den delen oxå. För övrigt.. JAG VANN STORT!!
Tisdag: åkte till skolan, men fick åka hem efter lunch då det stod 38 grader på termometern. Spenderade då kvällen och natten i soffan under täcket.
Onsdag: Knasigt nog bra, ingen feber och mera ork.. men kommer heller inte ihåg vad jag hade för mig.

Torsdag: Vaknade pigg och kry och begav mig på äventyr till stan. Skulle inhandla askar, boxar ocg papper mm. Kom i stort sett hem det allt jag skulle ha. Spenderade sedan ytterligen en kväll framför datorn med inbjudan till Jörgens 40-år fest. Det gick inte riktigt som jag ville, men tillslut lösde det sig. Jörgen passade på att träffa sina kompisar över en middag på Operabaren.


Idag: Vaknade tidigt med en sovande Jörgen brevid mig. Han va lite trött så det blev en rejäl sovmorgon för hans del idag.. tror han va på jobbet runt 11..(de tycker jag han gjorde rätt i).

Själv hoppade jag upp ur sängen och gjorde mig iordning för att åter igen bege mig till stan för att shoppa, papper och kuvert. Det finns en superbra butik på Sveavägen som heter "map" där man kan köpa massor med roliga papper. Efter många om och men bestämde jag mig för vad jag skulle köpa och åkte sedan hem för att printa. Nu är alla inbjudningar klara och det känns så skönt och jag blev riktigt nöjd faktiskt!
Glömde att nämna att Jörgen kom hem runt 13:30 och ligger sedan dess uppe i sängen och dunar.. ikväll ska han nämligen träffa grabbarna igen och gå på "ballbraker". Exakt vad man gör där vet jag inte, men tror att man kan spela golf, boul och kanske bowling eller liknande. Själv sitter jag och funderar på vad jag ska hitta på och tror att det faktiskt lutar åt att pka till video-butiken och hyra film, de va länge sen.
Det är kusligt tyst här i lägenheten så ag funderar på om jag kanske ska gå upp och se om Jörgen lever ;-)

Hörs!

3 kommentarer:

  1. Skönt att höra att hälsan kommit åter!!
    Du hinner så mycket tycker jag. Det är helt fantastiskt att du hinner blogga OCKSÅ!!
    Man måste ju andas ibland ... ;-) eller hur?
    kramiz mamsen

    SvaraRadera
  2. Va snygg inbjudan blev! Ser fram emot att få se den på riktigt! =D

    Puss puss

    SvaraRadera
  3. Hej svejs kuuul med uppdateringen men inte har jag skällt?! Inbjudningarena är ju helt fantastiska det syns vad du SKA jobba med!Kul med lite tuneringar och roligheter mitt iveckan, det ser ut som ni har det så mysigt du och karln!!!
    Tycker du är såå fantastisk som tar dig an Tim så bra måste kännas skönt för Jörgen att du är så engagerad! Puss och kram

    SvaraRadera