söndag 29 mars 2009

Shopping, skavsår och anklevermousse med fikonmarmelad

Igår hade jag och Jörgen en riktigt mysig dag och kväll. Vi började med att åka in till stan för att först ta oss till en skoaffär och köpa ett par converse till mig. Det blen Nilzon som fick äran, mycket snygga och jag är riktigt glad för dom. Dock får jag nog vänta med att ta på dom tills det är tort och rent på gatorna ;-)
Sedan bagav vi oss till NK för shopping till Jörgen. Det blev 2 par skor och 2 par piketröjor. Jag fick även av min snälla sambo en riktigt fin munkjacka från Lexington, har aldrig hänt att jag har ägt en sån fin tröja..
På vägen tillbaka till bilen passerade vi stadium där Jörgen köpte två par skor till, och jag en till munkjacka (dock inte alls lika fin och dyr som den jag fick av Jörgen).
Ett stopp in på Saluhallen på Östermalm för att inhandla anklevermousse, näckebröd och fikonmarmelad, MUMS!
Väl hemma blev det en lite tupplår för oss båda i soffan. Till Ica för att handla middag och en sväng förbi solariet hann vi med oxå innan det var dags att äta. Biff med en god sallad och bea-sås och innan blev det ett par knäckisar med anklever.

Robinson och sedan matchen mellan Sverige-Portugal. Första halvlek såg vi i soffan och den andra i sängen. Tyvärr kom Jon Blund till mig innan den var slut, men har idag fått återberättat att det blev 0-0.

Nu ska jag göra mig i ordning och åka och hälsa på mina vänner som är bakis efter en galen natt på stan, Susanne och Carina. Det blir en fika och massa surr.


Ikväll ska det skrivas adresser och klistras frimärken...

2 kommentarer:

  1. Ja, det är inte alla som kan gå och shoppa loss på NK... ;-)
    Dock tycker jag att du är väl värd den möjligheten!!
    Vilken läcker middag föresten. Jag vet inte om jag har smakat anklever någon gång, men dock ankbröst, som är mycket gott!!
    Sköna dagar md mycket innehåll, som vanligt!!
    pussisar
    mamzen

    SvaraRadera
  2. Då måste du prova det för de är sååå gott! Men vänta med det tills du först blir bjuden på det hos mig ;-)
    Kram

    SvaraRadera