onsdag 18 mars 2009

Ber om ursäkt..

..för att jag inte orkat skriva på ett par dagar... Men nu är jag tillbaka och som sagt det är VÅR!!

Jag har varit hemma idag och tillsammans med min vän Susanne har jag gått på myspromenad i Hagaparken. Vi stannade vid koppartälten och tog en kaffe i solen. Väl hemma hos mig senare efter lunchen satte vi oss på min balkong och drack kaffe och njöt av det fina vädret.













Tim och Jörgen kom hem och då var det dags för att äta middag bestående av köttbullar och mackisar med massor av ketchup. När Susanne sedan skulle lämna oss för att träffas sin kära bror gick jag och Tim upp och hade vattenkrig. Vi hoppade sedan i badet för att leka motorbåt och skvätte vatten i hela badrummet. När vi skätte som bäst kom pappa Jörgen upp med telefonen och vi ringde och sjöng "ja må han leva för farfar Urban som idag fyller 78 år! Stort grattis Urban!

Nu ska Jörgen snart bege sig till gymmet där en vän väntar inför ett träninspass tillsammans.
Jag ska under tiden passa på att lägga mig i soffan och titta på något kul, vad har jag ännu ingen aning om..? Finns det inget att titta på blir det boken. Jörgen har köpt en ny bok till mig :-)


Boktips:
För alla "styvmammor" där ute som ibland har det lite tufft kan det vara skönt att läsa om andra i samma situation, så jag har precis läst boken, " bli en lycklig styvmamma".

Den var bra och jag har även fått Jörgen att läsa den för att kanske få lite mera förståelse vid lite jobbiga situationer. Det var en bra bok, men en del tips och ideér. Att bara få läsa om hur andra har det i vardagen kan ibland vara skönt.

Ha de bra och hoppas att solen skiner lika mycket imorgon!

4 kommentarer:

  1. Du ska absolut inte be om ursäkt för att du inte orkat skriva. I bland så orkar man bara inte eller så finns det inget särskillt att säga. Men d e ändå kul att du skrivit..sitter varje dag o kolla om d hänt nå nytt! Känns som att även om vi inte hörs så mycket så vet man ändå vad som häder! =D

    Puss puss

    SvaraRadera
  2. Kul men bok present! Blir lite avundsjuk på er dag... verkar som ni haft mysigt! Puss och kram

    SvaraRadera
  3. Det var verkligen en mysig dag :-)
    Måste göras om!!!!

    PÖSS

    // Sus

    SvaraRadera
  4. Sambo,bonusbarn,vänner och böcker ja vad mer kan man önska sig,Och vadå be om ursäkt för att du har ett liv utanför cyberrymden!? Nä håller med Ida(en mycket förnuftig syster du har) lev och njut vi som hittar hem till Gittan får väl se till att leva vi också(vilket vi gör)till vi får titta in på nytt och ta del av just ditt liv, min kära dotter!!
    storkramiz mamzen

    SvaraRadera