torsdag 6 november 2008

Det är ju tyvärr inte alla dagar som är toppen. Idag är en sån.. tjafs hemma och allmänt trött. Det har varit en tuff vecka med lite sömn och mycket stress och jag känner mig ganska ensam. Konstigt att man gör det när man har folk runt sig och när man har en familj här hemma. Är väldigt orolig för min framtid och hur jag ska gå vidare efter mitt pluggande. Om jag får jobb, hur jag ska göra med "familj" och om jag överhuvud taget kommer att vara tillräckligt bra för att få ett jobb som jag vill ha? Idág har min kära syster varit hos mig och det va kul! Det är inte så ofta vi ses så då blir det extra kul när det blir av! Malin! vad vore jag om inte du fanns!? Puss på dig. Imorgon ska vi till morfar och fira hans 80-års dag och sen blir det myskväll med systrarna. Ska bli kul! På lördag ska jag och sus till hälsomässan och säkert få för att att ändra våra livsvanor, som många gånger förr. På söndag är det fars dag och då ska vi först på lunch hos min sambos föräldrar och sen hoppas jag att vi hinner med även min pappa. Fy vad kag känner mig utanför här hemma. Det kanske beror mycket på mig själv, jag vet inte, men ibland orkar man inte kämpa tillräckligt. På övervåningen skrattas det och leks och sjäv sitter jag nere i köket framför burken som vanligt. Skulle vilja känna mig mera delaktig här hemma men det går inte så bra. Känns tungt och det tär på självkänslan. Suck. försöke tänka att imorgon är en annan dag, men tyvärr känns de som om den här inte är slut förr än om länge. Nu ska jag plugga vidare, hörs! Hej hej

1 kommentar:

  1. Älskade syster... jag hade också trevligt idag vill liksom inte åka när jag var tvungen... Men det är så jobbigt att höra hur du känner dig ensam, jag vet ju hur det kan kännas men det hjälper ju inte dig.Det enda jag kan säga äer att du är fantastisk och att du är SUPER bra med barn om du bara låterbli att försöka... Mina barn älskar dig grymt mycket och pratar om dig alla tre flera gånger i veckan. Anledningen till det är att DU är avslappnad och dig själv med dem. Man behöver inte vara lektant för att vara viktig... du tillför så mycket annat bara genom att finnas där! kram och som sagt du vet var jag finns om det är något jag kan göra!

    SvaraRadera