torsdag 13 november 2008

Efter att ha pratat med min otroligt kloka och underbara syster på andra sidan stan har jag nu bestämt mig för att ta tag i min relation och göra nått riktigt bra av den! Det är så enklet att bara sitta ner och säga att saker är fel, mendet är ju ingen annan än jag själv som kan ändra på dom. Jag ska from. nu se till att leva och inte hela tiden gå och vänta på saker som ska ske! Det är ju helt upp till mig att se till at ha kul och att även att min omgivning har det. Visst, de kan vara jobbigt med vardag, men om jag inte hade den så skulle jag ju inte ha något liv heller? Nu är det upp till mig! Det är dags att åka till affären och köpa bibeln till en "bättre" realtion och ta tag i mina bekymmer istället för att låta dom bli värre. Jag har en fantastisk sambo och en lika fantastisk "bonus-son" som jag måste ta vara på. Om jag inte gör det så kanske jag inte får steka mera fiskpinnar eller torka snor el. sitta vid matbordet och lyssna på halvsanna historier om vad som hänt på dagis. Herregud, jag är ju inte den ända som känner mig lite ensam ibland och som tycker att det är svårt att hålla ihop vardagen. Och nu ska jag ta tag i saken och göra nått bra av det. Jag tycker själv inte att jag har några större problem i min relation men man kan ju aldrig göra för mycket för sina käraste, så upp och hoppa nu Helen och sett fart! So long!

1 kommentar:

  1. Underbar och klok...man tackar!!! Nu kan det bara bli bättre! Det är svårast att få upp ögonen sen gäller det bara att kämpa på, postiva tankar och nya rutiner... Lycka till på vandringen! Kramis

    SvaraRadera