tisdag 1 september 2009

Vad är nytt och bra i ditt liv?

När jag jobbade på Toyota för många år sedan hade jag en chef som hette Johan Brändström. Varje försäljningsmöte började han alltid med samma fråga bordet runt: VAD ÄR NYTT OCH BRA I DITT LIV? Lite fånigt och pinsamt tyckte man då men om man tänker efter, en trevig fråga. Istället får att som man alltid gör frågar: Hur är det? Man förväntar sig ju alltid ett "bra" tillbaka. Lika bra att ställa en "ledande fråga" som troligtvis genererar ett positivt svar.. De ni!
Nu sitter jag här i MITT nya liv. Havregrynsgröt med rivet äpple och en kopp "HARMONI" (te) med smak av nypon & kamomill & vitraminer. Har precis kommit hem från en morgonens promenad till affären, där det inhandlades kaffe och mesta dels grönsaker. Vaknade av en liten solstråle klockan 07:20, höjdarna på DVD, frosties & ett äpple. Mot dagis, där bästa vännen stod och väntade i fönstret. Ännu en dag på nyckelpigan bland dom "stora" barnen.


Gjorde min första positiva vägning på viktväktarna igår, -1,6 kg, inte illa på en vecka tycker jag. Men ack så jag har slitigt...Det har varit tungt att både äta nyttigt och sluta röka men skam den som ger sig! Idag: fri från rökning i 3 veckor och en dag!
Så vad ska jag hitta på idag?

1 kommentar: