onsdag 2 september 2009

Marknadsföra sig själv?

Sitter just nu med en tallrik fiskbullar i dillsås, riven vitkål och morötter framför mig. Mulet utanför fönstret och tyst.. Hör bilarna ute på gatan då och då, en kraftig inbromsning och ett tut.. Mitt CV, personligt brev, beskrivning och bild ligger nu ute på nätet till allmän beskådning. Varför ska det vara så svårt och kompliserat att söka ett jobb?

För att jobba på ett café idag ska man: vara kunnig på Java (kaffe), flytande engelska, helst även japanska, 5 år erfarenhet + utbildning? Herregud är de verkligen nödvändigt?

Hur som så har jag försökt marknadsföra mig själv så gott det går med alla förhandsval och checkboxar som skall klickas i och håller tummarna så hårt att tummarna vitnar för att jag ska få ett jobb snart. Jag vill göra nytta, känna mig behövd. Gå upp som alla andra på morgonen och komma hem TRÖTT efter en slitig dag på JOBBET.

Jag vill ha ett jobb...

Later!

1 kommentar:

  1. Klart att du vill ha ett jobb! Klart att du kommer att få ett jobb också!!

    Ibland tar det bara lite längre tid...
    jag håller tummarna för dig, det vet du!!!
    kramiz mamzen

    SvaraRadera