måndag 8 december 2008

Måndag





Första dagen denna vecka har vait bra. Har varit mycket kreativ i skolan och fortsatte kvällen med att bygga pepparkakshus.




Tomtarna och snögubbarna som ska bo i huset blev till igår av trolldeg. Just nu myser dom tillsammans i ugnen för att bli hårda och "¨målningsbara".
Tim sover och jag och Jögen sitter med varsin dator framför oss.



Idag är även den fösta dagen jag inte har rökt, på min låååånga väg till att bli rökfri. Den har gott bra, men jag vet att det kommer värre dagar framöver. Men nu är tiden inne för mig att sluta upp med stinkpinnarna.


Helgen har varit kul. After-school bärs i fredags och tjej-dag i lördags. Söndagen spenderade jag i sängen och soffan till kl 14, sen var det storstädning och trolldegsbak som gällde. Lagade en god middag som bestod av goda köttfärsbiffar, svampsås och potatisklyftor i ugnen. Yummi! Idag blev det inte lika gott.. findus färdiga köttfärsås men spegetti.

1 kommentar:

  1. Va duktig du är som bestämt dig för att sluta röka!!!! Jag tror på dig och du kommer fixa det!!!! Puss och kram

    SvaraRadera