söndag 20 juni 2010

Antibes

Som man säger "borta bra men hemma bäst". Nu är vi hemma igen efter en vecka på den franska underbara rivieran! VI HAR BESTÄMT OSS, VI FLYTTAR DIT SOM PENSIONÄRER! God mat, trevliga människor, vackra stränder och harmoni i överflöd. Dock har vi förstått att det inte var lika mysigt ett par mil från Antibes där vi bodde. Regnat har det gjort absolut men inte i så stora mängder att bilar och även människor spolats ut till havs.. Tack och lov får vi nog säga! Vi har haft det helt fantastiskt och när vi satt i bilen på väg till flygplatsen i morse så ville jag bara vända och stanna ett tag till...

Stranden i Antibes

Utsikt från Balkongen

Utsikt från Balkongen

The "knutters"

Mys på balkongen

Vår nya båt...

med tillhörande jolle...

Tim på restaurang

Pappa & Tim på restaurang..

Monte Carlo..

Filosofering

Slush puppy! mums!

Späckhuggar-show som fick Helen
att börja böla..under solglasögonen..
Mer restaurang besök..
Lyxfrulle hemmavid

Min syn...liggandes på ett
badlakan på standen.. inte illa?!

Väl hemma nu är det som man alltid säger "borta bra men..." Har grillat hamburgare på balkongen, Tim har varit på kalas på gården och cyklat, tvättat, och jag har tagit ett bad i svenskt vatten som det inte spelar någon roll om man råkar svälja! I love it!
Lite ledsen måste jag erkänna att jag faktiskt blev över att inte vara hemma och kunnat titta på den stora folkfesten igår. Men ska se om jag kan leta upp något på svt play ;-) Har dock läst tidningen och tittat på alla fina bilder från bröllopet och det såg fantastiskt ut! Grattis till er båda Victoria & Daniel!

Den lilla i magen har hålligt sig lugn under semestern..lite trist tycker jag... men väl hemma på svensk mark har hon gjort sig till känna med råge! Puh.. vilken skön känsla efter en spöklikt lugn semester. Kanske kan var ett teckan på en avslappnad och harmonisk miljö inne i mammas magge...

4 kommentarer:

  1. Ser riktigt mysigt ut! Förstår att ni vill flytta dit sen! =) Pöss

    SvaraRadera
  2. Meeeen! Va glad jag blir!!! Och hur har jag missat att du bloggar igen! Äntligen!!!
    Puss min gravida syster jag ska bli moster!!!!!

    SvaraRadera
  3. JA så härliga bilder!! Förstår er önskan till pensionen, vilken det är långt kvar till för er som tur är ;-) du ska ju bli mamma först väl!!??
    Och jag får bli mormor igen:-)
    puss och kram mamzen

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt ni verkar ha haft det! Glad också att lilltjejen verkar ha det bra i magen:-)

    Sköt om dig & glad sommar!!!

    Kramar Kakan

    SvaraRadera